İKÇÜ Turizm Fakültesi'nden Ege İhracatçı Birlikleri'ne Ziyaret
İKÇÜ Turizm Fakültesi'nden Ege İhracatçı Birlikleri'ne Ziyaret
İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi (İKÇÜ) Turizm Fakültesi Ege İhracatçı Birlikleri'ni ziyaret etti. Gerçekleştirilen ziyarette, Ege İhracatçı Birlikleri'nin Turkish Tastes Projesi çerçevesinde Türkiye’ye gelen ABD’li şefler İKÇÜ Turizm Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mehmet Emre GÜLER, Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü Öğretim Üyeleri ve öğrencileriyle bir araya geldi.
Amerika Birleşik Devletleri’nin (ABD) gıda ithalatında dünya lideri olması, Türk gıda ürünlerinin ihracatını artırmaya yönelik çalışmalara ivme kazandırmaktadır. Bu kapsamda, Ege İhracatçı Birlikleri tarafından Ticaret Bakanlığı’nın desteğiyle 5 yıl önce hayata geçirilen Turkish Tastes adlı TURQUALITY Projesi, Türk mutfağının tanıtılmasını ve ABD’li şeflerin menülerinde Türk lezzetlerine daha fazla yer verilmesini hedeflemektedir.
Proje kapsamında, Türk gıda ürünlerinin tanıtımını güçlendirmek amacıyla Türkiye’ye gelen ABD’li şefler Anthony M. RIZZO ve Thomas MACRINA, çeşitli gıda işletmeleri ve restoranları ziyaret ederek Türk mutfağını yerinde deneyimlediler. Şefler, ayrıca Ege İhracatçı Birlikleri’nde düzenlenen etkinlikte İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi (İKÇÜ) Turizm Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mehmet Emre Güler, Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü öğretim üyeleri ve öğrencileriyle bir araya gelmiş; Türk mutfağına dair bilgi alışverişinde bulundular.
Gerçekleştirilen ziyarette konuşma yapan İKÇÜ Turizm Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mehmet Emre GÜLER, turizm endüstrisinin çarpan etkisine sahip olduğunu, turizm endüstrisinde gıdadan inşaata onlarca sektörün katma değer ürettiğinin altını çizdi. Prof. Dr. GÜLER, “Amerikalı şeflerin Türk gibi Turkish Tastes Projesini sahiplenmiş olmaları Türkiye için çok kıymetli. Sektörel zenginlikleri satışa dönüştürmemiz gerekiyor. Bu projenin başarıya ulaşması için her türlü desteği vermeye hazırız” dedi.
Görüşme, Türk mutfağının uluslararası bilinirliğinin artarak ABD’li şeflerin menülerinde Türk lezzetlerine daha fazla yer verilmesinde yapılabilecekler ve potansiyel iş birliklerine dair fikir alışverişiyle son buldu.