Turizmciler 2022’den Umutlu
Kültür ve Turizm Müdürlüğü tarafından organize edilen 46. Turizm Haftası Kutlama Programı kapsamında İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi (İKÇÜ) Turizm Fakültesi tarafından çevrimiçi bir söyleşi etkinliği düzenlendi.
İKÇÜ Turizm Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mehmet Emre Güler’in yönetimi ile "2022 Yılı Turizm Beklentileri" başlıklı söyleşiye, İzmir İl Kültür ve Turizm Müdürü Murat Karaçanta, İzmir Turist Rehberleri Odası Başkanı Macit Şaşzade ve Ege Gastronomi Turizmi Derneği Başkanı Serdar Çelenk konuşmacı olarak katıldı.
"İşin Mutfağından İşe Başlayın"
Küresel olarak yaşanan tüm olumsuzluklara rağmen bu sezonda sektöre olumlu olarak baktıklarını ifade eden Dekan Prof. Dr. Güler, turizmin ülkeye en çok gelir getiren sektörlerden biri olduğunu aktardı. Turizm Fakültesi olarak öğrencilerinin mezun olduktan sonraki kariyer planlaması adına sektörle yakın ilişkiler kurduklarını aktaran Dekan Güler, öğrencilerine "İşin mutfağından işe başlayın" diyerek her kademede sektörde tecrübe kazandırdıklarını vurguladı. Prof. Dr. Güler bu anlamda sektörde kalifiye, işi bilen kişilerin iş bulma sıkıntısı çekmeyeceğini vurguladı.
Turizm Hareketliliği Yeniden Artışa Geçtiğini
İl Kültür ve Turizm Müdürü Murat Karaçanta ise İzmir’in sahip olduğu değerleri ve il kültür ve turizm müdürlüğü olarak yapılan çalışmaları anlattı. İzmir’de turizm potansiyeli, turizm yatırımlarının mevcut durumu ve gelecekteki turizm gelişim ve yatırım projeleriyle ilgili bilgi veren Karaçanta, pandeminin giderek etkisini kaybettiği süreçte turizm hareketliliğinin yeniden artışa geçtiğini müjdelediğini istatistiki verilerle anlattı. İl Kültür ve Turizm Müdürü Karaçanta özellikle İzmir’deki mevcut yatak kapasitesinin ve cruise gemi sayısının arttırılması üzerine çalışmalar gerçekleştirildiğini, bunun sağlanması durumunda hem İzmir hem Türkiye turizminin kazançlı çıkacağını belirtti.
İzmir’in Markalaşması Lazım
İzmir Turist Rehberleri Odası Başkanı Macit Şaşzade, İzmir’in çok daha iyi yerlere gelmeyi hak eden potansiyele sahip olduğunu vurguladı. Bu doğrultuda İzmir’in markalaşması adına tüm paydaşlar olarak yoğun bir çaba gösterildiğini belirten Şaşzade, “Bu haftanın sadece bir hafta ile kalmamasını, aydınlık günlerin önümüzde olduğu, gençlerin de bu mesleğe daha heyecanla sarıldığı ve umutsuzluk yaşamadığı günlerin var olmasını umut ediyorum” dedi.
Gastronomi Trendine Önem verilmeli
Bir liman kenti olan İzmir’in, sahip olduğu tarihi ve kültürel birikimine ve jeopolitik konumuna değinen Ege Gastronomi Turizmi Derneği Başkanı Serdar Çelenk de turizm de değişen trendlere dikkat çekti. Başkan Çelenk, “İnsanlar artık dünyada yeme içmeyi sadece doyma anlamında değil, sağlıklı beslenme ve sağlıklı yaşlanma noktalarında da önem gösteriyorlar. Mutfak kültürü açısından zengin bir mirasa sahip olan Türkiye’nin gastronomi turizmi potansiyelinin arttırılması, marka değeri kazanabilmesi için geleceğin turizmcileri olacak olan öğrencilerimize de büyük görevler düşüyor” diye konuştu.